вентиляція торгівельних приміщень

Запорукою прибуткової торгівлі і тривалого перебування покупців у магазинах і торгових центрах є те, наскільки комфортно вони себе почувають в цих приміщеннях. Тут кліматичні системи відіграють ключову роль! До того ж стан повітряного середовища торгових приміщень регламентується санітарними нормами, параметри повітря, такі як температура, вологість, повітрообмін, повинні бути комфортними і відповідати даним СНиП 2.04.05-91.

Торговельні підприємства бувають різних типів: багатоповерхові торговельні комплекси, одноповерхові гіпермаркети, окремо розташовані магазини, торгові приміщення в житлових і офісних будівлях та інше. Звичайно ж, і системи вентиляції в них будуть різні. Фахівці компанії «Еірвент» мають досвід проектно-монтажних робіт і великих супермаркетів, і меблевих салонів, і маленьких крамниць.

Які ж особливості необхідно враховувати при розрахунку і проектуванні систем вентиляції магазину:

  • по-перше, площа приміщення і його архітектурні особливості;
  • по-друге, характер продукції, яка реалізовуватиметься в магазині;
  • по-третє, торгові зали завжди обладнані великою кількістю освітлювальних приладів, які є джерелами надлишкового тепла;
  • до того ж, продуктові магазини облаштовані холодильниками, які також виділяють тепло.

Наслідками неправильно розрахованої системи вентиляції є запотівання вітрин, поява грибку, що є грубим порушенням санітарних норм.

Якщо в магазині присутні продовольчі та непродовольчі відділи, то вони повинні мати окремі системи вентиляції.

Система вентиляції магазину проектується таким чином, щоб кількість припливного повітря компенсувалася за допомогою витяжної вентиляції, тобто об'єм повітря, що подається в торгівельний зал повинен  дорівнювати обсягу відпрацьованого повітря, що видаляється.

Згідно з нормативними документами, виходячи з площі, визначається розрахункова кількість людей, які будуть перебувати в торгових приміщеннях. Для магазинів меблів, побутової та оргтехніки, книжкових, спортивних, музичних і ювелірних розрахунок ведеться з норми 6 м.кв. на людину, для всіх інших торговельних підприємств - 5 м.кв. на людину (ДБН.В.2.2-23: 2009). Для розрахунку системи вентиляції повітрообмін і температуру торгових приміщень беруть з таблиці ДБН.В.2.2-23: 2009 в залежності від призначення приміщення (торгові зали, гардеробні, склади і т.д.). При цьому подача свіжого повітря приймається рівною 20 м3 / год на одного відвідувача і 60 м3 / год на співробітника.

Давайте розглянемо кілька типових схем вентиляції торгових приміщень.

Для невеликих магазинів (150-250 м²) ми пропонуємо організувати загальнообмінну систему вентиляції з підігрівом повітря в зимовий період і охолодженням у літній.

Магазини, які розташовані у житловому будинку або офісному центрі повинні мати автономну систему вентиляції.

Вентиляцію магазинів-складів, які представляють собою цілісне однорівневе приміщення, організовують шляхом установки rooftop (дахового кондиціонера). Особливість такої системи вентиляції - можливість як підігріву, так і охолодження повітря. Недоліком є ​​відсутність зонального регулювання температури.

Для багаторівневих торгових центрів, приміщення яких мають різне функціональне призначення (від магазинів до ресторанів) необхідні різні параметри повітряного середовища. У зв'язку з цим рекомендуємо систему вентиляції на основі центрального кондиціонера. Додатково система облаштовується чиллером і фанкойлами, за рахунок яких температура регулюється в кожній зоні окремо.

І це далеко не повний перелік можливих інженерних рішень для торгових приміщень.

Звертайтеся до фахівців компанії «Еірвент» і Ви отримаєте свою ідеальну систему вентиляції!